اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اخبار صنایع غذایی و کشاورزی

لزوم برندسازی گل محمدی و گلاب ایرانی در جهان

رئیس مرکز بیوتکنولوژی دکتر رستگار گفت: برندسازی و هویت‌سازی برای گل محمدی و گلاب ایرانی لازم و ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ ایرج رستگار رئیس مرکز بیوتکنولوژی با اشاره به قدمت تاریخی پرورش و استفاده از گل محمدی در ایران گفت: باید برای گلاب و گل محمدی رسانه داشته باشیم و بر روی آن به درستی تبلیغ کنیم.

او افزود: ترکیه تنها با استفاده از عکس پادشاه عثمانی بر روی شیشه گلاب توانسته در این زمینه برای خود تبلیغ کند و قدمت گل محمدی را به کشور خود نسبت دهد.

رستگار ادامه داد: یکی از مسئولیت‌های ما هویت‌سازی برای گل محمدی در کشور است.

به گفته او، یکی از راه‌هایی که می‌توانیم در این زمینه انجام دهیم استفاده از ادبیات در حوزه هویت‌سازی برای گل محمدی است مانند اشعار شاهنامه که در این شاهکار ۲۴۰ بیت به گل و گیاه اختصاص داشته و ۴۷ بار نام گلاب آورده شده است.

رئیس مرکز بیوتکنولوژی دکتر رستگار گفت: گل محمدی و گلاب در ایران قدمت باستانی دارد و استفاده از شاهنامه می‌تواند به جایگاه گلاب و هویت‌سازی آن در دنیا کمک کند.

سرویس خبری: کشاورزی

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *