اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اخبار صنایع غذایی و کشاورزی

مدیرعامل شرکت توسعه فروشگاههای زنجیره ای پیوند”مینو مارت”:اصلی ترین چالش فروشگاههای زنجیره ای نرخ گذاری دستوری و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان است + ویدئو

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی”اگروفودز”، دکتر محمد مهدی حاج محمد،مدیرعامل شرکت توسعه فروشگاههای زنجیره ای پیوند”مینو مارت” در حاشیه سی امین نمایشگاه ایران اگروفود گفت:گروه صنعتی مینو از سال ۱۳۸۷تصمیم به ورود به صنعت خرده فروشی گرفت، لذا شرکت توسعه فروشگاههای پیوند را تاسیس و همزمان اقدام به راه اندازی تعدادی فروشگاه کرد.

این فعال صنعت فروشگاههای زنجیره ای افزود: با توجه به سیاست های مدیران وقت مدتی این فعالیت معلق شد و در سال ۱۳۹۹ مجددا به صورت جدی این گروه وارد این حوزه شد که در ابتدا سه فروشگاه عرضه مستقیم که در اختیار شرکت صنعتی پارس مینو بود را تحویل گرفت و پس از آن اقدام به راه اندازی فروشگاههای زنجیره ای و تخفیفی و تمام کالایی کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه فروشگاههای زنجیره ای پیوند”مینو مارت”خاطرنشان کرد :با این تغییرات فروشگاه از حالت عرضه مستقیم خارج شده و اکنون نیز در حوزه محصولات FMCG و مصرفی خانوار بالغ بر ۳۰۰۰ قلم کالا در ۱۰۰ فروشگاه زنجیره ای با برند مینو مارت که در سال ۱۴۰۰ متولد شده،عرضه می شود.

وی افزود: ما در دو سال گذشته اقدام به راه اندازی و تجهیز ۱۰۰ فروشگاه کردیم که تا پایان امسال به دویست فروشگاه می رسد و هدف گذاری کردیم که در سال ۱۴۰۴ به ۵۰۰ فروشگاه در سراسر کشور برسد.

حاج محمد گفت:۷۰۰ قلم از ۳۰۰۰ کالایی که در این فروشگاهها عرضه می شود متعلق به گروه صنعتی مینو از شرکتهای صنعتی پارس مینو،شرکت صنعتی مینو، مینو شرق،شوکوپارس،مینو فارس،قند فسا، چاشنی،مینو کاسپین و مینو زاگرس، است که توزیع مویرگی آن توسط شرکت قاسم ایران صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه فروشگاههای زنجیره ای پیوند”مینو مارت”در پاسخ به سئوال اگروفودز مبنی بر چالش صنعت فروشگاههای زنجیره ای گفت:مهمترین چالش فروشگاههای زنجیره ای بحث قیمت گذاری دستوری است که بحث قیمت تولید و مصرف کننده بر روی کالا درج شده وبا توجه به هزینه هایی که فروشگاهها به خصوص فروشگاههای زنجیره ای دارند که تمام اقلام را با لیبل عرضه می کنند نکته کلیدی این است که کالاها با تخفیف عرضه می شود که باعث کاهش سطح درآمد ناخاص می شود، همچنین تورم که باعث کاهش قدرت خرید مصرف کننده شده است.

حاج محمد بیان کرد: در حال حاضر زیر ساخت های فروش اینترنتی در مینومارت کاملا فراهم شده است به طوریکه مصرف کنندگان می توانند با تماس با شماره ۹۰۰۰۱۲۱۲ در کل ایران بدون پیش کد تماس بگیرند تا کالا برایشان ارسال شود.

وی افزود: ان شالله تا دو ماه آینده سایت فروش اینترنی به صورت کامل به بهره برداری می رسد.

حاج محمد در پایان گفت: در مینومارت اغلب برندهای معتبر کشور و کالاهای موردنیاز مصرف کننده وجود دارند به طوریکه با ۲۰۰ تامین کننده فعال کشور در حوزه محصولات تازه شامل لبنیات ، گوشت و مرغ و … همکاری می کنیم، ضمن اینکه این فروشگاه از اسفند سال گذشته عضو سیستم کالابرگ الکترونیکی شده و مصرف کنندگانی که یارانه دریافت می کنند ، می توانند از تسهیلاتی که دولت برایشان در نظر گرفته استفاده کنند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *