اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اخبار صنایع غذایی و کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران: تجارت محصولات کشاورزی حمایت جدی دستگاه‌های دولتی را می‌طلبد

محسن امینی می‌گوید حمایت‌ دستگاه‌های دولتی به‌منظور تجارت حرفه‌ای در حوزه کشاورزی از اقداماتی است که از سوی بخش خصوصی و فعالان این حوزه مطالبه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودز)، محسن امینی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران و دبیر اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا، به جایگاه و اهمیت امنیت غذایی اشاره و تصریح کرد: بخش کشاورزی توانسته در دوران تحریم، صادرات هدفمند غیرنفتی را ادامه دهد. هرچند لازم است برای حمایت از صادرات تولید مناسب داشته باشیم.

او ادامه داد: برای تحقق اهداف در تولید و صادرات باید از زیرساخت‌های به‌روز حمل‌ونقلی و امور گمرکی، اصلاح فرآیندهای بانکی، تدوین سیاست‌های انگیزشی و معافیتی، ایجاد کنسرسیوم‌های کشاورزی، انتخاب رایزن‌های بازرگانی برای کشورهای هدف، استفاده از برنامه‌های هدفمند صادراتی و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی بهره ببریم.

این فعال اقتصادی همچنین شناسایی چالش‌های قانونی و از بین بردن خلأهای قانونی در این بخش را ضروری خواند و ادامه داد: حمایت‌های دستگاه‌های دولتی از فرآیند تولید و بسترسازی به‌منظور تجارت حرفه‌ای در حوزه کشاورزی از اقداماتی است که به جد از سوی بخش خصوصی و فعالان این حوزه مطالبه می‌شود.

امینی برگزاری نخستین اجلاس تجارت محصولات کشاورزی را در راستای شناسایی چالش‌های موجود و ارائه راهکارهای پیشنهادی در بخش کشاورزی مؤثر ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: بتوان به کمک این اجلاس و نشست‌های تخصصی که در چارچوب آن برگزار می‌شود، زمینه پیشرفت حوزه کشاورزی را مهیا کرد.

به گزارش اگروفودز، نخستین اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا به همت کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران و همکاری کمیسیون کشاورزی مجلس، برگزار شد.

سرویس خبری: صنعت غذا

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *