اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اخبار صنایع غذایی و کشاورزی

میوه پاپایا در طارم کشت شد

کشت موز و پاپایا به عنوان محصولاتی مقرون به صرفه و استوایی برای اولین بار در شهرستان طارم آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودز)، به نقل از ایسنا، شهرستان طارم به دلیل وجود آب‌وهوای شبه استوایی، هوایی مساعد برای پرورش میوه‌هایی همچون موز و پاپایا و سایر محصولات استوایی دارد؛ از این رو در یک گلخانه در این شهرستان با توجه به الگوبرداری از موفقیت کشت نهال در سال ۱۳۹۹ امسال نیز کشت موز از نوع کاوندیش با افزایش به ۳۰۰ نهال انجام شده‌ است. 

گفتنی است از این تعداد نهال ۱۳ کیلو باردهی بر بوته خواهد بود و حدود ۳.۵ تن از این مقدار موز برداشت‌ می‌شود.

لازم به ذکر است برداشت موز از ۲ تا ۳ هفته آینده در طارم آغاز و استان‌های زنجان، قزوین و گیلان مقاصد صادراتی این محصول هستند؛ ارزش اقتصادی بالا، نیاز آبی و هزینه کارگری کمتر نسبت به سایر محصولات کشاورزی، کشت موز را برای کشاورزان مقرون به صرفه می‌کند. همچنین با اجرای طرح‌های توسعه‌ای پیش‌بینی می‌شود که سطح زیر کشت موز گلخانه‌ای و سایر محصولات استوایی تا ۲ سال آینده در شهرستان طارم به میزان ۲ هکتار افزایش پیدا کند.

با توجه به ابلاغیه جدید وزارت کشاورزی، جهادکشاورزی طارم نیز برای حمایت از طرح‌های گلخانه‌ای باتوجه به نوع طرح توجهی تسهیلات ۸۰ درصدی با کارمزد ۱۰ تا ۱۲ درصد در نظرگرفته است‌.

لازم به ذکر است متقاضیان واحدهای گلخانه‌ای می‌توانند با مراجعه به سازمان مهندسی و پس از دریافت مجوز در سامانه سیتا (سامانه اعطای تسهیلات وزارت کشاورزی) برای برخورداری از حمایت‌های جهادکشاورزی در توسعه و ایجاد گلخانه ‌بهره‌مند شوند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *