اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اخبار صنایع غذایی و کشاورزی

مردم انگلیس با افزایش تورم، مواد غذایی کمتری می‌خرند

بر اساس نتایج تحقیق دفتر آمار ملی بریتانیا، نرخ تورم مواد غذایی در این کشور به بالاترین سطح خود از سال ۱۹۷۷ رسیده است و مصرف‌کنندگان در مناطق کم‌برخوردار گزارش می‌دهند که غذای کمتری خریداری می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودز)، به نقل از راشاتودی، بر اساس نتایج تحقیق دفتر آمار ملی بریتانیا که روز پنجشنبه منتشر شد، نرخ تورم مواد غذایی در این کشور به بالاترین سطح خود از سال ۱۹۷۷ رسیده است و مصرف‌کنندگان در مناطق کم‌برخوردار گزارش می‌دهند که غذای کمتری خریداری می‌کنند.

به نظر می‌رسد خانوارهای کم‌درآمد بیشترین ضربه را از تورم مارپیچ در انگلیس می‌بینند، به‌طوری‌که ۶۱ درصد از مصرف‌کنندگانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند در مقایسه با سال گذشته، مواد غذایی کمتری خرید می‌کنند. این در حالی است که این رقم در مناطقی که کمترین میزان محرومیت را ثبت کرده‌اند، ۴۴ درصد است.

به گفته دفتر آمار ملی بریتانیا، اگرچه نرخ تورم کلی در بریتانیا که شامل هزینه‌های مسکن نیز می‌شود، شاهد کاهش اندکی بود و از ۹٫۶ درصد در اکتبر ۲۰۲۲ به ۹٫۳ درصد در نوامبر رسید، قیمت مواد غذایی و نوشیدنی‌های غیرالکلی در ماه گذشته ۱۶٫۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که بالاترین نرخ از سپتامبر ۱۹۷۷ (۱۷٫۶ درصد) بود.

بر اساس این گزارش، نگرانی‌ها در مورد اینکه تورم بی‌سابقه مواد غذایی در انگلیس ممکن است بر سلامت مردم تأثیر بگذارد، افزایش یافته است.

دفتر آمار ملی انگلیس گزارش داد که ۲۳ درصد از افرادی که توسط آژانس استانداردهای غذایی (FSA) مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که به دلیل عدم توانایی مالی برای خرید غذا، وعده غذایی خود را حذف کرده یا حجم آن را کاهش داده‌اند.

چهار نفر از هر پنج بزرگسال – یا ۸۱ درصد – از افرادی که توسط FSA مورد نظرسنجی قرار گرفتند، گفتند که نگران هزینه غذا در طول تعطیلات کریسمس و سال نو هستند، در حالی که این نسبت در سال گذشته ۶۲ درصد بود.

هزینه اقلام ضروری مانند نان و غلات در ماه گذشته میلادی بیشترین جهش قیمت را داشته است و با افزایش ۱٫۹ درصدی به جهش ۱۶٫۶ درصدی در سال منتهی به نوامبر ۲۰۲۲ کمک کرد.

شکاف تورمی سالانه بین خانوارهای کم درآمد و پردرآمد در ماه اکتبر بیشترین میزان از مارس ۲۰۰۹ بوده و برای مصرف کنندگان کم برخوردار ۱۰٫۵ درصد در مقابل ۹٫۱ درصد برای خانواده‌های با درآمد بهتر بوده است.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: راشاتودی

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *