اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اخبار صنایع غذایی و کشاورزی

بازارهای خوبی در کشورهای همسایه برای صادرات شیلات وجود دارد

استاندار خوزستان گفت: اداره کل شیلات خوزستان موظف است با کمک گرفتن از نخبگان و سرمایه‌گذاران شیلات و با مشارکت بانک‌ها حرکت جدیدی برای تولید ماهی و میگو شروع کند چون در کشورهای همسایه بویژه عراق بازارهای خوبی برای صادرات شیلات وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودز)، به نقل از ایسنا؛ علی‌ اکبر حسینی‌ محراب در نشست شورای توسعه شیلات استان، اظهار کرد: یکی از مزیت‌های اصلی استان ما وجود رودخانه‌های متعدد و دسترسی به آب‌های آزاد است. به طور طبیعی شیلات از پتانسیل‌های مهم تولید و اقتصاد در استان محسوب می‌شود و ما در این زمینه باید از امکانات خدادادی خود به نحو احسن استفاده کنیم.

وی افزود: ما اشتغال وسیعی در بخش شیلات داریم و بیشتر از این‌ها باید داشته باشیم. در صادرات شیلات چه پرورش ماهی در قفس دریایی و چه در پرورش ماهی در مزارع و پشت سدهایی که برای کشاورزی است و برای آب شرب نیست که ما مجوز آن را از دولت گرفته‌ایم باید افزایش تولید در شیلات اتفاق بیفتد.

حسینی محراب اظهار کرد: متاسفانه با وجود همه نخبگانی که در این بخش داریم در تولید و پرورش ماهی در قفس ضعیف هستیم و از سیاست‌هایی که از مدیر کل جدید شیلات خواستم پیگیری و اجرایی کند پرورش ماهی در قفس‌های دریایی است. این کار موجب کاهش بسیاری از هزینه‌های پرورش ماهی در مزارع از جمله حذف هزینه‌های تامین خوراک می‌شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: انتظار داریم در سدهایی که به منظور کشاورزی است همچنین حاشیه رودخانه‌ها از طریق ایجاد آبگیرها و برکه‌های مختلف کار پرورش و تولید ماهی و میگو توسعه یابد و اگر بتوانیم در مساحت کم به شکل متراکم و در روستاهای مختلف پرورش شیلات داشته باشیم از همه استان‌ها در سطح کشور جلو خواهیم زد و رتبه یک کشور در بخش شیلات را کسب می‌کنیم.

حسینی محراب با اشاره به اینکه سایت‌های پرورش میگو در چوئبده آبادان، هندیجان و در آینده ماهشهر کمک زیادی به صادرات میگو می‌کند، ادامه داد: ما در طی سال‌های اخیر و امسال مقداری در حوزه شیلات غفلت داشتیم و این وظیفه شیلات است که با کمک گرفتن از نخبگان و سرمایه‌گذاران این بخش و با مشارکت بانک‌ها حرکت جدیدی برای تولید ماهی و میگو شروع کند چون در کشورهای همسایه بویژه عراق بازارهای خوبی برای صادرات شیلات وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله با همت مسئولان مربوطه و با کمک بخش خصوصی شاهد رونق در این بخش باشیم.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *