اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اخبار صنایع غذایی و کشاورزی

جزییات تغییر قیمت مواد غذایی/ گوشت قرمز گران،‌ مرغ ارزان شد

مرکز آمار بیشترین افزایش و کاهش قیمت کالاهای خوراکی در اسفند ماه ۱۴۰۲ را نسبت به ماه قبل (بهمن ۱۴۰۲) اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودز)، مرکز آمار ایران در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور را اعلام کرد که بدین شرح است:

– نان و غلات:

در این گروه، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ۲.۷ درصد، شیرینی خشک با ۲.۲ درصد و ماکارونی با ۱.۴ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

– گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام ماهی قزل آلا با ۲.۱ درصد، گوشت گوسفند با ۱.۷ درصد و کنسرو تن ماهی با ۱.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به مرغ ماشینی با ۱.۹- درصد است.

– لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شیر خشک با شش درصد و ماست پاستوریزه با ۱.۱ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به روغن مایع با ۰.۵- درصد، روغن نباتی جامد با ۰.۲- درصد، و تخم مرغ ماشینی با ۰.۱- درصد است.

– میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به موز با ۱۳.۵ درصد و انار با ۷.۵ درصد است.

– سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به فلفل دلمه‌ای با ۱۵.۷ درصد، خیار با ۶.۱ درصد، لپه و عدس با ۵.۳ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به گوجه فرنگی با ۷.۸- درصد و قارچ با ۰.۳- درصد است.

– قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شکر با ۳.۶ درصد، سس گوجه فرنگی با ۲.۴ درصد و قند با ۲.۰ درصد است.

سرویس خبری: کشاورزی

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *