اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اخبار صنایع غذایی و کشاورزی

مشاور معاون اول رئیس جمهور: افزایش ۲۶درصدی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به پاکستان

علیرضا پیمان پاک به شرح روابط تجاری کشاورزی ایران و پاکستان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودز)، علیرضا پیمان پاک گفت: پاکستان کشوری است که جمعیت ۲۳۵ میلیونی دارد که از بین کشورهای همسایه ایران بازار بزرگی برای بحث صادرات دارد. به طوری که کل واردات محصولات کشاورزی این کشور در سال گذشته بیش از ۱۱ ملیارد دلار بوده که از این مقدار ۴۳۷ ملیون دلار سهم ایران بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی انجام داده، صادرات سال گذشته محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به پاکستان رشد ۲۶ درصدی تجربه کرده است. لیکن باتوجه به پتانسیل های بالای صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی ایران به پاکستان برنامه ریزی لازم جهت افزایش صادرات این محصولات تا سقف ۱ میلیارد دلار به پاکستان  صورت پذیرد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی حضور پررنگ در رویداد‌های تجاری و نمایشگاه‌های بزرگ مرتبط اصلاح روش‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات و نیز توسعه زیرساخت‌های گمرکی و تجهیز زنجیره سرد لجستیک حمل و نقل کالای کشاورزی را از جمله برنامه‌‌های وزارت جهاد برای دستیابی به این هدف صادرات۱ میلیارد برشمرد.

پیمان پاک افزود: با توجه به این که پاکستان کشور اسلامی هست می‌توان بحث واردات گوشت و دام زنده از آن کشور را بررسی و پیگیری نمود و از طرفی هم ذرت دامی که در آن کشور کشت می‌شود از کیفیت مطلوب و قیمت مناسبی برخوردار بوده است و جزو نهاده‌های مورد نیاز ایران می‌باشد. پس اقتصاد‌های ما تا حدودی مکمل هستند که می‌توان این تعاملات را گسترش داد. از جمله مواردی که در سفر ریاست محترم جمهور در سفر پاکستان پیگیری شد بحث کشت قراردادی، تهاتر کالاهای اساسی و سایر اقدامات زیرساختی می‌باشد.

سرویس خبری: کشاورزی

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *