اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اخبار صنایع غذایی و کشاورزی

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آجیل و خشکبار تهران: آجیل کهنه نداریم/ کاهش شدید تولید آجیل در داخل

غلامرضا خدامی اظهار کرد: ما تقریباً چد سالی است که جنس کهنه نداریم چون تولید داخلی به شدت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودز)، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آجیل و خشکبار تهران درباره مشکلات شبکه توزیع کالا در کشور اظهار کرد: ما تقریباً چد سالی است که جنس کهنه نداریم چون تولید داخلی به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تولیدات باغات کشور در اواخر تابستان و اوایل مهرماه تبدیل به خشکبار می‌شود افزود: اکثر ارگان‌ها پنج روز مانده به شب یلدا و شب عید تصمیم به کنترل بازار می‌گیرند و قیمت دستوری تعیین می‌کنند در صورتیکه آجیل فروش جنس خود را خریداری کرده و با این اقدامات، ضرر می‌کند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آجیل و خشکبار تهران تصریح کرد: ما متأسفانه به خاطر بی نظمی‌ها و تصمیمات غیرکارشناسی، در هفت قلم کالا جزو بزرگترین وارکنندگان خشکبار دنیا هستیم. امسال تولید پسته ۳۰۰ هزار تن بود و ما ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزارتن مازاد بر مصرف داخلی داریم که اگر به درستی برنامه ریزی شود مشکلی به وجود نمی‌آید.

خدامی یادآور شد: کشور ایران نهال پسته را ۷۵ سال قبل به آمریکا داد و الان، کشور آمریکا اولین تولیدکننده و صادرکننده پسته است.

وی افزود: کشور هند با ۱. ۵ میلیارد جمعیت به شدت خواهان خرما و پسته ایران است و از طرفی سالانه ۷۰ تا ۸۰ هزار تن بادام هندی قاچاق وارد کشور می‌شود از این رو ما به دفتر آقای مخبر پیشنهاد تهاتر دادیم اما اجازه این کار داده نمی‌شود و وزارتخانه‌هایی مانند جهاد کشاورزی نیز باید وارد شود./اتاق اصناف تهران

سرویس خبری: صنعت غذا

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *