اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اخبار صنایع غذایی و کشاورزی

مدیرکل صنایع غذایی وزارت صمت در گفت‌وگو با اگروفودز مطرح کرد: هدفگذاری صادرات۶۷ درصدی صنایع غذایی در سال ۱۴۰۳ +ویدئو

نازنین داراب زاده گفت: تمام حوزه‌های مربوط به صنعت غذا در کشور به حالت نیمه اشباع رسیده‌اند و نیازی به واردات مواد غذایی فرآوری شده وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودز)، دکتر نازنین داراب زاده مدیرکل صنایع غذایی وزارت صمت در حاشیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو در خصوص برنامه این وزارتخانه در سال جهش تولید برای صنایع غذایی به خبرنگار ما گفت: با توجه به نامگذاری امسال، دفتر صنایع غذا و داروی وزارت صمت هدف خود را بر صادرات متمرکز کرده است.

داراب زاده بیان کرد: تمام حوزه‌های مربوط به صنعت غذا در کشور به خودکفایی رسیده و به عبارت دیگر صنعت در حالت نیمه اشباع است و نیازی به واردات مواد غذایی فرآوری شده وجود ندارد بنابراین هدف سازمان جهش صادراتی است.

وی گفت: صادرات ۶۷درصدی در حوزه غذا هدفگذاری شده است و با توجه به اینکه نمایشگاه اکسپو برای برنامه‌های صادراتی کشور برگزار می‌شود این فرصت رو مغتنم دانسته و با انجمن‌ها و تولیدکنندگان جلساتی برای مطرح نمودن چالش‌های صادرات و راهکارهای افزایش صادرات داشتیم.

داراب زاده در ادامه افزود: دفتر صنایع غذا و داروی وزارت صمت از راهکارهای ارائه شده استقبال می‌کند و تخصیص ارز و رفع مشکلات واحدهای صادرات محور را برای گسترش بازارهای صادراتی در اولویت قرار می‌دهد.

برای مشاهده ویدیوی زیر فیلترشکن را خاموش و روی مربع زیر فیلم کلیک کنید

این مقام مسئول ضمن بیان اینکه چالش‌ها به صورت کلی مطرح می‌شود ولی انتظار داریم هر صنف جداگانه مشکلات خود را بیان کند گفت: مشکلات ارزی وجود دارد ولی امیدواریم مشکلات با دستورالعملی که فروردین ماه مقام عالی وزارت تبیین و ابلاغ کرده‌اند و تاکید بر تسهیل فرآیند تخصیص ارز مخصوصا به واحدهای صادرات محور داشتند مرتفع گردد.

وی اظهار کرد: چالش‌های دیگری نیز در مسیر صادراتی شدن وجود دارد که واحدهای بزرگ صادراتی می‌توانند نقش مهمی در رفع مشکل واحدهای کوچک تر داشته باشند. برای مرتفع نمودن مشکلات و رسیدن به هدف صادراتی ۶۷درصد دست یاری به سمت بخش خصوصی، انجمن‌ها و فدراسیون‌ها دراز می‌کنیم.

داراب زاده گفت: برای دستورالعملی که بر روند تولید و صادرات تاثیر دارد باید نظر بخش خصوصی نیز در نظر گرفته شود و در راستای همین امر در دستورالعمل هفده صفحه‌ای وزارتخانه یازده ویرایش با نظر بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و انجمن‌ها اعمال گردید. در بازه‌های ۳ماهه نیز قابلیت اصلاح این دستورالعمل وجود دارد و بخش خصوصی می‌تواند نظرات خود را بازگو کند.

وی عنوان کرد: دفتر صنایع غذا و داروی وزارت صمت از بخش خصوصی درخواست دارد حضور فعال داشته باشند و نظرات خود را بیان کنند زیرا آنها راهکارهای عملی برای مشکلات دارند و مسئولیت دولت برای تسهیل روند تولید و صادرات بخش خصوصی و ورود ارز به کشور است.

نازنین داراب زاده در پایان گفت: برنامه دفتر صنایع غذا و دارو افزایش ۶۷درصدی صادرات صنعت غذا است و این سازمان برای رفع چالش‌ها و محقق نمودن این هدف در کنار تولیدکنندگان توانای کشور است.

سرویس خبری: صنعت غذا

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *