اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اخبار صنایع غذایی و کشاورزی

مدیرعامل گروه صنایع غذایی شانا در گفت‌وگو با اگروفودز مطرح کرد: امکان توسعه صادرات و رقابت در بازارهای جهانی صنایع غذایی ایران با توجه به کیفیت و پتانسیل بالای این محصولات+ویدئو

حسین بیگ محمدزاده معتقد است صنایع تبدیلی در کشور پتانسیل خوبی برای صادرات و رقابت با دیگر کشورها دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودز)، حسین بیگ محمدزاده مدیرعامل گروه صنایع غذایی شانا در حاشیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو در خصوص فعالیت این مجموعه به خبرنگار ما گفت: صنایع غذایی شانا در سال ۱۳۵۲ توسط پدر بنده تاسیس شده و به صورت تخصصی بر تولید محصولات مربا، مارمالاد و فیلینگ‌های مورد استفاده در کارخانه‌های کیک، کلوچه و شیرینی پزی فعالیت دارد و در حال حاضر شانا، پرظرفیت‌ترین کارخانه از لحاظ تولید و صادرات در کشور است.

محمدزاده بیان کرد: صنایع تبدیلی در کشور به واسطه قیمت مناسب میوه و دستمزد، دارای پتانسیل خوبی است. بیش از دو دهه است که محصولات شانا صادر می‌شود و نه سال پیاپی نیز به عنوان صادرکننده نمونه و برتر استانی معرفی شده‌ایم.

وی افزود: وجود پتانسیل خوب در صنایع تبدیلی کشورمان، صادرات و توسعه آن را با کشورهای دیگر رقابت‌پذیر می‌کند.

این صادرکننده برتر کشور رفع تعهد ارزی و جا به جایی پول را از چالش‌های صادرات برشمرد و گفت: امکان ورود ارز از حاصل از صادرات به صورت رسمی به کشور وجود ندارد. حساب‌های جاری شرکا در این انتقال درگیر می‌شود و اداره مالیات نیز با سختگیری‌هایی که اعمال کرده در بعضی مواقع بدون کارشناسی رقمی را به عنوان مالیات در نظر می‌گیرد.

برای مشاهده ویدیوی زیر فیلترشکن را خاموش و روی مربع زیر فیلم کلیک کنید

وی در ادامه افزود: در پی این موضوع حساب‌ها مسدود می‌شوند، ارائه مدارک و اسناد به سازمان امور مالیاتی و پیگیری در هیئت‌ها و دیوان عدالت اداری برای اثبات این عدم کارشناسی حرفه ای در بعضی مواقع حدود دو سال زمان می‌برد.

بیگ محمدزاده تهیه مواد اولیه را از دیگر چالش‌های صنعت دانست و گفت: قیمت مواد اولیه در کشور ما به نسبت دیگر کشورها گران است. از طرفی ارز حاصل از صادرات باید در سامانه هایی که مشخص شده ده تا بیست درصد زیر قیمت فروخته شود. تولیدکننده چگونه مواد اولیه را گران‌تر از قیمت جهانی بخرد ولی ارز حاصل از صادرات را ارزان‌تر از بازار آزاد به فروش برساند؟

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اتاق البرز با بیان این مطلب که بهره‌وری نیروی انسانی در کشور پایین است اظهار کرد: تولیدکنندگان پیش از تعیین شعار سال نیز پیوسته در سعی و تلاش بوده‌اند ولی قطعا تلاش خود را برای پیش روی با استانداردهای جهانی بیشتر خواهند کرد.

این فعال صنایع غذایی کشور افزایش بهره‌وری در تولید را متوجه دولت و رسانه‌های داخلی دانست و گفت: باید روی این موضوع به عنوان یک پروژه جدی کار شود و فرهنگ کار در کشور ارتقا یابد زیرا شاهد هستیم افراد عرقی نسبت به سازمان خود یا حتی کشور خود نیز ندارد.

حسین بیگ محمدزاده در نهایت خاطرنشان کرد: باید با کوشش و همکاری یکدیگر شرایط را بهبود بخشیم و اجازه ندهیم یاس و ناامیدی تاثیری بر روی ما بگذارد.

سرویس خبری: صنعت غذا

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *