اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اگروفودز | نیازمندی های صنایع غذایی و کشاورزی
اخبار صنایع غذایی و کشاورزی

رئیس سازمان چای کشور: ۱۱۶ هزار تن برگ سبز چای خریداری شد

جهانساز با بیان اینکه امسال بالغ بر ۱۱۶ هزار و ۳۱۶ تن برگ سبز از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شد، تصریح کرد: ۵۰.۵ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۴۹.۵ درصد درجه دو است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودز)، از شبکه باران؛ حبیب جهانساز، با اشاره به پایان خرید برگ سبز چای از چایکاران، اظهار کرد: امسال خرید برگ سبز چای با توجه به ضرورتی که وجود داشت ۱۰ روز تمدید شد و تا ۱۰ آبان ادامه داشت.

وی با بیان اینکه طی مدت مذکور بالغ بر ۱۱۶ هزار و ۳۱۶ تن برگ سبز از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شد، تصریح کرد: ۵۰.۵ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۴۹.۵ درصد درجه دو است.

رئیس سازمان چای کشور در گفت وگوی خبری باران، کل ارزش برگ سبز چای خریداری شده را بالغ بر ۹۴۹ میلیارد تومان دانست و افزود: تاکنون ۷۷۶ میلیارد تومان معادل ۸۳ درصد از مطالبات چایکاران را پرداخت کردیم و به مرور زمان مابقی مطالبات به حسابشان واریز می شود.

جهانساز از آغاز ثبت نام چایکاران برای دریافت تسهیلات بهزراعی خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر تسهیلات بهزراعی، سرمایه در گردش برای چایکاران به ازای هر هکتار چهار میلیون تومان در نظر گرفتیم که در طول سال پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات احیا و بهزراعی باغات چای به ازای هر هکتار تا ۳۵ میلیون تومان و چهار درصد است، گفت: باغداران چای می توانند از هم اکنون تا اسفندماه با مراجعه به مدیریت های ۱۰گانه سازمان چای در شهرستان ها جهت ثبت نام اقدام کنند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: شبکه باران

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *